گل کامه دورا

گلخونه من

گل کامه دورا


Chamaedorea elegans  : نام علمی

اگربتوانید شرایط مناسب برای جوانه زدن بذور کامه دورا را بوجود آورید تکثیری موفقیت آمیز خواهید داشت.
بذرهای این گیاه را باید در سینی بذر و یا درصورت عدم دسترسی در یک جعبه چوبی کوچک کم عمق که با خاک برگ پوسیده و یا کمپوست مخصوص قلمه و بذر پرشده بکارید بطوریک جعبه را تا یک بند انگشت مانده به سر جعبه از خاک پر کنید و خاک را با ماله قشنگ صاف و کمی فشرده کرده و سپس بذرها را به آرامی روی خاک قرار داد با فاصله مناسب و روی بذور به آرامی کمی خاک ریخته و آبیاری کنید.
اگر جعبه را درگلخانه قرار دهید با دمای ثابت 21 درجه سبزکردن بسیار راحت است اما اگر گلخانه ندارید در آپارتمانتان جعبه را درون یک پلاستیک بزرگ و شفاف قرار دهید و کنار یک منبع گرمایی  بگذارید فقط باید دقت کنید خاک همیشه مرطوب باشد، در این حالت درصد بذرهایی که جوانه می زند کم است اما بهتر از هیچی است!
بذرهای این گیاه باید از اواسط بهار تا اوایل تابستان کاشته شود و در سایه – روشن نگهداری گردد ( تا نور آفتاب خاک را خشک نکند و به گیاهچه فشار وارد نشود)، جوانه زدن بذرها ممکن است چند هفته طول بکشد. در این مدت ممکن است بعضی از آنها ناجور و ناصاف گردند. بنابراین بسیارمهم است که جوانه ها را به طور منظم کنترل کنید تا فساد قارچی بوجود نیامده باشد. زیرا قارچها به قسمتهای پائینی نهالهای جدید صدمه زده و باعث پژمردگی می شود.
زمانیکه نشاء ها به طول 5 سانت رسیدند، آنها را به آرامی بیرون آورید به صورت تک تک و یا اگرمایل به داشتن گیاه پرپشت و انبوه هستید، هر 3 گیاه را در گلدان متوسطی قرار دهید.
سه عامل بسیار مهم در نگهداری این گیاه باید همواره مدنظرتون باشه :
1.  هرگزبیش از اندازه آبیاری نکنید.
2. حرارت را همیشه متعادل نگهدارید.
3. به کنترل خود در مورد مشکلات قارچی که ممکن است برای نهالهایتان بوجود آید، ادامه دهید

http://www.plantasonya.com.br/wp-content/img/chamaedorea_elegans.jpg
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, ] [ 8:51 ] [ امید ] [ ]