آنتریوم آندرانوم

گلخونه من

آنتریوم آندرانوم

ANTHURIUM ANDRAEANUM : نام علمی
 
خانواده : ARACEAE - گلشیپوریان
گیاه دائمی گلخانه ای از جنس Anthurium و خانواده گلشیپوریان بومی کلمبیا و اکوادور دارای ریشه های ضخیم و گوشتی و برگهایی که در انواع آن به اشکال مختلف و بسیار متنوع میباشد. گلهای آن خوشه ای و پیچیده شده در یک براکته ی بزرگ قلبی شکل رنگی می باشد.
این گیاه به دلیل گلهای بادوام و زیبایش علاقه مندان زیادی دارد. آنتوریم در شرایط ایده آل نزدیک به دو ماه گل را بر روی خود نگه میدارد. بسیاری از گونه های آنتوریم در فصل پاییز و زمستان نیز گل می دهند.
جنس آنتوریوم دارای 600 گونه است که سه گونه از آن دارای ارزش اقتصادی هستند. این گونه مهم برای تولید گل بریدنی پرورش داده می­شود. این گیاه بسیار زیبا و دارای گل (اسپات) رنگارنگ است. اهمیت اقتصادی این گیاه در بازارهای گل دنیا به حدی است که لزوم استفاده از روش­های نوین برای تولید تجاری و انبوه آن کاملا ضروری به­نظر می­رسد.
آنتریوم آندرانوم یک گیاه چند ساله ، همیشه سبز است که می تواند 1 متر در ارتفاع و عرض برسد ، اگر چه بیشتر ارقام کشت شده و رقم بین 30 - 60cm رشد است. این گیاه دارای برگ های سبز تیره است که مستطیلی و به شکل قلب ،
متغییر است و در اندازه کوچک و متوسط و بزرگ تا 30cm یا بیشتر در طول رشد میکند. هر برگ دارای دمبرگی به اندازه 30 تا 60 سانتیمتر می باشد.
این گیاه در فام های مختلف قرمز ، صورتی ، بنفش ، نارنجی ، زرد ، سفید ، سبز و حتی دو رنگ آمده است.
این نوع گل بخصوص برای پرورش در گلخانه مناسب است زیرا در این مكان است كه مقدار رطوبت ، درجه حرارت و آبیاری به راحتی قابل كنترل می باشد .
خاک ترجیحاً ​​لوم شنی است که با هوموس یا آلی غنی شده باشد. این می تواند به حفظ رطوبت و نیز هوادهی کمک کند.
اگر برای شما مقدور باشد بهترین ترکیب خاک میتواند به این صورت باشد : 1 ـ خزه در حال پوسیدن یا تورب ( پیت ) دو قسمت 2 ـ ورمیكولیت (از سنگهای معدنی است كه بعدأ تبدیل به رس میشود.) یك قسمت 3 ـ پرلیت ( این هم از سنگهای معدنی است كه به رس تبدیل میشود منتها ذرات آن درشت تر است) یك قسمت .
مکان روشن و با نور غیر مستقیم و فیلتر شده نور خورشید برای گل دهی نیاز دارد. دور از نور مستقیم خورشید قرار گیرد که باعث سوختن برگ ها میشود
آبیاری در حد متوسط ​​و به طور منظم. خاک باید مرطوب بماند ، اما نباید از اب اشباع شود.
تکثیر آنتوریم از طریق کاشت بذر است ولی تکثیر معمولی آن از طریق تقسیم بوته است. در اطراف یک بوته ی آنتوریم دهها پاجوش رشد می کند که از جدا کردن آن از بوته ی اصلی میتوان آن را تکثیر کرد.
آنتریوم آندرانوم حاوی کریستالهای سمی کلسیم اگزالات (raphides) است و در صورت مصرف باعث تحریک دردناک دهان و گلو و منجر به تاول زدن و ایجاد مشکل در بلع غذا و کلفت شدن صدا میشود.

http://www.finerareprints.com/botanical/paxton/14443.jpg
 
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2f/Anthurium_andraeanum2.jpg



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, ] [ 10:15 ] [ امید ] [ ]